Meestgestelde vragen

Meestgestelde vragen

Hoe bestel ik bij VanHuisz?

VanHuisz levert uitsluitend aan wederverkopers. Ben je een wederverkoper en wil je meer informatie, bel 035 - 820 09 42 of mail verkoop@vanhuisz.nl.

Kan ik zonder account bestellen?

Je kunt alleen met een VanHuisz account gebruik maken van ons bestelplatform. 

Zodra je de inloggegevens hebt ontvangen kun je een bestelling plaatsen.

  • Het minimale orderbedrag is € 250,00 per merk/fabrikant. Vanaf dit bedrag wordt je order zonder kosten geleverd, onder dit bedrag wordt je order niet geleverd.
  • Leifheit en Soehnle mag je als één merk beschouwen, voor Leifheit en Soehnle samen is dus een franco orderbedrag van € 250 nodig.
  • Bij bestellingen met producten van Theo Klein Toys geldt een franco orderbedrag van minimaal € 600.
  • Bij bestellingen met producten van Amefa geldt een franco orderbedrag van minimaal € 500.
  • Voor schoonmaakmiddelen geldt een uitzondering, hier zijn de minimale orderkosten € 100.
  • Je kunt de gewenste artikelen van alle verschillende fabrieken in je winkelwagen plaatsten.
  • Na de bestelling ontvang je een bestelbevestiging per mail.

Is mijn bestelling gelukt, ik heb namelijk geen bevestiging gehad?

Normaal gesproken ontvang je direct na het plaatsen van je bestelling een bevestigingsmail. Heb je binnen 4 uur na het plaatsen van je bestelling nog steeds geen email ontvangen? Controleer je map “Spam”of “ongewenste mail.”

Geen mail ontvangen? Neem dan gerust contact met ons op via verkoop@vanhuisz.nl.

Werkt VanHuisz met backorders?

Nee, er worden geen backorders aangehouden. Artikelen die vanwege backorder niet geleverd zijn, kun je het beste weer in je winkelmandje plaatsen zodat je ze bij een volgende bestelling niet vergeet.

Kan ik mijn geplaatste bestelling nog wijzigen/annuleren?

Nee, de order(s) stromen direct door naar de fabrikant waardoor wijzigen of annuleren niet meer mogelijk is. 

Hoe kan ik de voortgang van mijn bestelling bekijken?

Log in via www.vanhuisz.nl en ga naar je account. Je bestelling is terug te vinden onder het kopje “Bestellingen”. Wanneer je hierop klikt zie je een tabel met al je bestellingen staan. De kolom “Status” laat de voortgang van je bestelling zien. 

Hoe ontvang ik mijn factuur?

De factuur ontvang je per mail. Mocht je een kopie factuur willen ontvangen kun je deze opvragen via verkoop@vanhuisz.nl.

Welke betalingstermijn hanteert VanHuisz?

Wij hanteren een betalingstermijn van 30 dagen.

Worden er verzendkosten berekend door VanHuisz?

Bij een bestelling vanaf een orderwaarde van € 250,00 worden de artikelen franco geleverd. Alleen voor schoonmaakmiddelen geldt een minimum orderwaarde van € 100,00.

Wat is de levertijd?

Leifheit/Soehnle en schoonmaakmiddelen worden gemiddeld na ca. 5 werkdagen geleverd. De andere merken kennen een levertijd van ca. 10 werkdagen. Service-artikelen kunnen afwijken en hebben in sommige gevallen een iets langere levertijd.

Mijn bestelling is niet compleet, wat kan ik doen?

Het kan zijn dat je bestelling in twee delen wordt geleverd. Normaal gesproken wordt het tweede gedeelte van je bestelling niet langer dan 1 – 2 dagen later geleverd. Mocht het langer dan twee dagen duren, dan is er waarschijnlijk iets misgegaan. Neem dan contact met ons op via verkoop@vanhuisz.nl

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen, wat nu?

Dat is vervelend en moeten we uitzoeken. Neem contact met ons op via verkoop@vanhuisz.nl met vermelding van het artikelnummer, je ordernummer en een omschrijving van het probleem. Alleen met deze gegevens kunnen we je melding in behandeling nemen.

Een product is beschadigd bij levering, wat moet ik doen?

Dat is vervelend en moeten we uitzoeken. Neem contact met ons op via verkoop@vanhuisz.nl met vermelding van het artikelnummer, je ordernummer en een omschrijving van het probleem, indien mogelijk voorzien van foto’s van de schade. Alleen met deze gegevens kunnen we je melding in behandeling nemen

Moet ik nog rekening houden met sluitingstijden van de fabrieken?

Onze artikelen worden geleverd vanuit Nederland als wel vanuit het buitenland. De nationale feestdagen van deze landen kunnen van invloed zijn op de levertijden waardoor je bestelling later dan gebruikelijk kan worden bezorgd. In de periode tussen Kerst en Oud-/Nieuwjaar zijn alle magazijnen gesloten. Het is raadzaam om met je bestelling hier rekening mee te houden.