Op de koffie bij de klant: Expert Zeewolde

Ronny Looijenga

Wat vindt Ronny van VanHuisz?

Hoe ‘scoren’ onze adviezen en waar heeft onze klant behoefte aan? Het is voor ons, maar ook voor onze klanten belangrijk om in contact te blijven en constant te verbeteren. Veel van onze klanten vinden het prettig dit op locatie te doen met een kop koffie. Dat deden we ook bij Expert in Zeewolde, bij eigenaar Ronny Looijenga. Looijenga doet zijn verhaal over de samenwerking.

Over Expert

Expert is een winkelketen door heel Nederland die zich voornamelijk richt op elektronica en witgoed. Als franchiseondernemer heb je bij Expert een deel eigen inbreng die Looijenga besloot te gebruiken voor huishoudartikelen, voornamelijk van Leifheit. Momenteel heeft hij een schap van 3 meter met Leifheit producten, om zijn klanten van een completer aanbod schoonmaakproducten te voorzien.

Vrijheid

Looijenga is nu zo’n 2,5 jaar klant bij VanHuisz. Daarvoor was hij al op zoek naar een leverancier, maar zonder veel succes. “Het was vooral lastig qua voorwaarden. Ik moest bepaalde artikelen ook in het assortiment opnemen, die helemaal niet goed bij mijn winkel pasten. Ik kende Marcel vanuit mijn eigen netwerk en vroeg hem of hij wat kon betekenen. En nu werk ik alweer 2,5 jaar met VanHuisz, waar je die vrijheid wél hebt.”

Snel in contact, snel geregeld

Net als bij veel van onze andere klanten staat service ook hier hoog in het vaandel. Daarvoor dient een leverancier ook snelle, goede service te leveren. “VanHuisz is vooral heel prettig in gevallen van retouneren en garantieregelingen. Geen foto’s en dergelijke nodig. Als een product binnen de garantietermijn defect raakt kan de klant direct een nieuwe meenemen. Het defecte product wordt door VanHuisz gecrediteerd. Ze vertrouwen mij als winkelier en doen niet moeilijk.” Looijenga geeft aan dat dit niet vanzelfsprekend is. Bij een ander huishoudmerk waar hij mee werkt is het alleen al lastig voor hem om iemand te bereiken. “Bij VanHuisz kan ik heel makkelijk contact opnemen en dan wordt het geregeld. Zo kan ik mijn klant ook weer snel helpen.”

Gestructureerd systeem

Naast communicatie en bereikbaarheid van de leverancier, vindt Looijenga overzicht en structuur in het bestelsystem van belang. “Bij VanHuisz werkt dat prima. Het is met meerdere leveranciers altijd even zoeken, omdat je met allerlei verschillende bestelplatforms werkt. Maar daar kom je niet onderuit. VanHuisz biedt een goede structuur en duidelijkheid.”

Een winkelier zoals Looijenga heeft huishoudartikelen in het assortiment, puur voor het bedienen van de klant. Om iets extra’s te bieden. Maar de voornaamste focus ligt bij hem op elektronica en witgoed. Logisch dat daar voor de mensen van Expert de meeste tijd in gaat zitten. Looijenga ervaart vrijheid in het aanbod dat hij zijn klanten wil bieden, in die zin dat de samenwerking met VanHuisz niet vol met voorwaarden zit van wat hij in zijn assortiment moét opnemen. Hij vindt het bovendien prettig dat hij zijn tijd meer in zijn klanten kan steken, dankzij een leverancier die eenvoudig bereikbaar is en de nodige zaken snel regelt.

Ook samenwerken? Neem contact op!
Vragen?
Neem contact op via Whatsapp 
035 - 820 0942
Folder