Marketingmateriaal effectief inzetten

Je klant verleiden met displays doe je zó

Om jouw huishoudassortiment een extra zetje te geven, kunnen POS (Point of Sale)-materialen zoals displays een uitkomst zijn. Misschien heb je er al mee gewerkt. Maar wist je dat je hier het beste weloverwogen keuzes in kan maken? Er is namelijk een grote diversiteit aan mogelijkheden. Bij Van Huisz kunnen we je hierin adviseren en samen kunnen we materiaal op maat ontwikkelen. Om hierin een basis te vormen, leggen we je graag de effecten van POS-materiaal zoals retail displays uit en laten we je weten hoe jij de juiste keuzes maakt.

Verkoop stimuleren

Met POS-materialen stimuleer je de verkoop van jouw huishoudartikelen door ze op een aantrekkelijke manier te presenteren. Ze helpen je bij de presentatie, maar kunnen ook draaien om informatie. Een display kan bijvoorbeeld uitstekend dienen om extra informatie te geven over een product waarbij dat nodig is. Van een groter product zoals een droogmolen kan het bijvoorbeeld belangrijk zijn de specificaties en informatie te weten. Dat kan een voorwaarde zijn voor een klant om tot aankoop over te gaan. Een aantal van onze merken bieden displays van het merk en producten aan die de presentatie kan versterken en extra informatie kan geven. Zo kan je de klant bijvoorbeeld in één oogopslag laten zien voor welke vloeren de dweil geschikt is, voor welke warmtebronnen de pannen geschikt zijn of over hoeveel meter waslijn de droogmolen beschikt.

Jouw doel, jouw POS-materialen

Hoe je POS-materialen inzet is voor elke winkel anders. Wil je de klant van extra informatie voorzien? Wil je winkelend publiek aantrekken? Heb je een speciale actie die je wilt uitlichten? Afhankelijk van je doelen en behoeften kunnen we samen het juiste materiaal verzorgen. Zo bleek bij een warenhuis die klant bij ons is, dat klanten behoefte hadden aan meer duidelijkheid over de warmtebronnen van een pannenserie. Samen ontwikkelden we een passende kaart voor in de pannen, waarop in één oogopslag de juiste informatie te vinden is. Ook dat is effectief gebruik maken van POS-materialen.

De juiste uitstraling

Met de juiste POS-materialen kun je inspireren, maar ook authenticiteit en vakmanschap uitstralen. Je kunt een bepaalde behoefte of emotie teweegbrengen of puur de klant van informatie voorzien. Bedenk goed wat jouw doel is en kijk dan verder naar wat voor POS-materialen hierbij passen. Wil je de klant informeren? Wil je het product zo aantrekkelijk mogelijk neerzetten? Wij denken altijd graag mee met onze klanten. Ben je al klant bij ons of lijkt een samenwerking je interessant? Neem contact op voor de mogelijkheden!

Neem contact op