Koffie bij de klant: Marskramer Klundert

Vrijheid en zelf de controle houden

Koffie bij de klant: Marskramer Klundert

Waar Marcel het bekende gezicht is van VanHuisz, is Hilbert dat bij de Marskramer in Klundert. We gingen bij hem op de koffie om te bespreken hoe het gaat met zijn winkel.

Bekend gezicht

Het zijn vaak de bekende, terugkerende klanten uit het dorp die in zijn winkel rondlopen. Dat is direct zichtbaar aan de manier waarop Hilbert zijn klanten benadert: “Kan ik je ergens mee helpen, Desiree?”

Deze klanten zijn belangrijk om te behouden. Hilbert zijn bekende, glimlachende gezicht heeft hier een groot aandeel in, maar er is nog wel iets meer nodig om klanten te laten terugkomen. Hilbert heeft zijn klanten op nummer één staan en wil hen bieden wat ze nodig hebben. Niet alleen op productniveau, maar ook op het gebied van service.

Complimentje of bedankje

“Wanneer je advies geeft of iets voor klanten regelt, ben ik altijd blij als ik naderhand een bedankje of complimentje krijg. Dat betekent dat je het goed hebt gedaan en dat je klant blij is. Daar doe ik het voor.,” legt Hilbert uit. “Service is waar klanten voor terugkomen.”

Goede en snelle service kunnen bieden als winkelier, daarin is een leverancier een essentiële schakel. “Bij het selecteren van een leverancier voor zijn huishoudassortiment kijkt Hilbert op de eerste plaats naar welke producten hij precies nodig heeft. Direct daarna komt de onderlinge band met de leverancier als criterium. “Met Marcel heb ik een goede klik en we hebben elkaar van beide kanten wat te bieden. We kunnen goede deals met elkaar sluiten, bijvoorbeeld een interessante inkoopprijs op een collectie wasmanden, met als voorwaarde dat ik dan de nieuwe collectie alvast bestel. Op die manier kan ik mijn klanten een uitgebreid assortiment voor een mooie prijs bieden.”

Grip op de knip

Het bestelplatform van VanHuisz valt in de smaak bij Hilbert. “Het ziet er goed uit en werkt goed. Je kunt kiezen of je alles steeds handmatig bestelt of via een vaste bestellijst. Ikzelf vind het prettiger om het handmatig te doen, zodat ik zelf grip houd op de uitgaven. Een leverancier kan niet in mijn portemonnee kijken, alleen ikzelf. Daarom is het belangrijk zélf te kunnen bepalen wat je afneemt. Die vrijheid is er bij VanHuisz.”

Daarmee doelt Hilbert ook op de voorwaarden, zoals minimale orderwaarden. “Deze zijn bij VanHuisz goed te doen. De enige die wat hoog ligt, is die bij het speelgoed van Klein Toys. Maar dat los ik op door samen met andere Marskramer-ondernemers in te kopen. Dan kom je gemakkelijk aan deze orderwaarde en is inkopen geen enkel probleem.”

Vrijheid is een veelgehoord argument bij ondernemers om voor een leverancier te kiezen. Bij VanHuisz weten we dat als geen ander en we denken graag mee, om samen een win-win situatie te creëren waar iedereen blij van wordt. De ondernemer én de eindklant.

Ook samenwerken? Neem contact op!
Vragen?
Neem contact op via Whatsapp 
035 - 820 0942
Folder