Op naar een duurzame toekomst met Rotho
Duurzaamheid is al een hele tijd een belangrijk thema. Voor het Zwitserse merk Rotho, dat wij al meer dan 18 jaar vertegenwoordigen, is dit geen trend maar een vanzelfsprekenheid. De producent van onder meer opbergboxen, vershouddozen en prullenbakken is al vanaf het begin in 1889 bezig met verantwoord ondernemen. In harmonie met de natuur en verantwoord op ecologisch en sociaal gebied. In de Zero Waste Vision legt het merk uit hoe zij bijdragen aan een betere wereld en wat hun lange- en kortetermijndoelen zijn. Het plan is verdeeld in zes 'Zero Waste'-onderdelen. Een mooie manier voor jou als winkelier om te laten zien dat je met Rotho producten ook een steentje bijdraagt.
1. Zero Waste of resources: besparen op grondstoffen
Rotho is een plasticfebrikant en is altijd al verantwoord omgegaan met het gebruik van grondstoffen. Vandaag de dag is elk product 100% recyclebaar. Het doel is om in 2030 in alle producten ook van enkel gerecycled en CO2-neutraal materiaal te verwerken.
2. Zero Waste of money: geld besparen
Dit gaat niet zozeer om hoe het bedrijf geld bespaart, want dat is voor jou en je klant natuurlijk niet interessant om te weten. Het belangrijke in dit aspect is dat jouw klant geld bespaart. De producten van Rotho zijn gemaakt van hoogwaardige kwaliteit, wat ervoor zorgt dat ze zeker zo'n 20 jaar meekunnen. Daarnaast zorgen de producten zoals opbergboxen en bewaardozen voor voedsel dat de spullen en etenswaren langer kunnen worden bewaard. Daardoor gaan we verspilling tegen.
3. Zero waste of energy: energiezuinig te werk gaan
Rotho maakt constant gebruik van hernieuwbare energiebronnen. Dat doen zij door middel van een systeem dat zorgt voor efficiënter gebruik van energie. Deze 'green power' wordt bij alle productie gebruikt. Daarnaast heeft het merk op 5 van de 6 locaties meer dan de helft van het dak bedekt met PV-cellen. Dat zijn een soort zonnepanelen die licht omzetten in elektriciteit. Ook maakt het merk gebruik van LED verlichting op bewegingssensoren. Rotho is daarnaast nog bezig met het ontwikkelen van een plan om ook op de weg energiezuinig te zijn.
4. Zero Waste of joy: plezier voorop
Naar eigen zeggen draagt Rotho zorg voor respect, openheid en plezier op de werkvloer. Dit straalt het bedrijf ook naar buiten uit. Het merk heeft een klanttevredenheid van een cijfer 4.8 of een schaal van 5. Het is een familiebedrijf met een platte organisatie.
5. Zero Waste of packaging: efficiënt en verantwoord verpakken
Zowel in de winkel als online houdt Rotho zich bezig met duurzaam verpakken. De verzendverpakkingen zijn momentel 100% recyclebaar en voor 85% gemaakt van gerecycled materiaal. Verder is het merk bezig met een verpakkingsstrategie die:
- zorgt voor ruimtebesparing
- gelamineerd karton vermijdt
- zich bezighoudt met creatieve oplossingen voor kartongebruik
- coatings vermijdt bij de verzending naar consumenten (onnodig gebruik van extra materiaal)
Rotho heeft als plan om in 2030 volledig gerecycled materiaal te gebruiken bij verpakkingen.
6. Zero Waste of CO2
In 2030 klimaatneutraal zijn. Dat is het doel van Rotho. Samen met Climate Power als partner is het merk actief in het reduceren van CO2 uitstoot.
Wanneer jij Rotho in je assortiment hebt, of dit van plan bent op te nemen, is het waardevol te weten waar het merk op duurzaamheidsgebied voor staat. Zo weet jij wat je inkoopt en wat je aan je klant verkoopt: verantwoorde producten van een leverancier die actief is op het gebied van duurzaamheid!
Meer weten? Neem contact op!