Koffie bij de klant: Interchalet

Bas van Rens

Samen testen en groeien tot een succesvol concept, zo doe je dat

Hoe gaat het met onze klanten? Bij VanHuisz zijn we graag betrokken bij het reilen en zeilen in de winkels die gebruikmaken van onze service. We zijn langsgegaan in het Limburgse Horst, waar Bas van Rens de leiding heeft over Interchalet. Interchalet is een uitgebreide bouwmarkt, die alles biedt voor in en om het huis. Van een schroefje tot een complete keuken. Ook huishoudproducten passen in dit plaatje.

Over Interchalet

Met zo’n 30.000 vierkante meter, 200 tot 225 medewerkers en bijna 5 decennia aan ervaring, is Interchalet een grote speler in de wereld van bouwen, klussen en huishouden. "Interchalet is een plek waar je kunt vinden wat je nodig hebt. Of het nu gaat om verlichting, verf, deuren, planten of vloeren,” licht Bas toe. Bovendien omvat het aanbod ook keukens en badkamers, hoewel dit niet hun directe specialiteiten zijn. In plaats daarvan huren specialisten in deze vakgebieden een deel van Interchalet om ervoor te zorgen dat klanten altijd toegang hebben tot de juiste expertise.

Een gegroeide en groeiende samenwerking

De samenwerking tussen Interchalet en VanHuisz begon kleinschalig met een bescheiden Leifheit-schap, maar heeft zich gestaag ontwikkeld. "Wat begon met slechts 3 meter schapruimte, is uitgegroeid tot een indrukwekkende 20 meter aan VanHuisz-producten, inclusief andere gerenommeerde merken zoals Zenker, Hailo en Rotho. Onze huishoudafdeling is nu als het ware een proeftuin voor VanHuisz, waar zij haar producten aan het publiek kan presenteren en kan testen met het runnen van een fysieke winkel," legt Bas uit.

Efficiëntie

"Een groot pluspunt aan deze samenwerking is de efficiëntie. We krijgen slechts één factuur en hebben één aanspreekpunt voor alle huishoudmerken. De mensen van VanHuisz denken bovendien actief met ons mee," laat Bas weten. Het bestelsysteem is een mooi voorbeeld van hoe VanHuisz meedenkt om het de winkelier zo gemakkelijk mogelijk te maken. Bas legt uit: "In het begin waren er wat hobbels en onhandigheden waardoor dingen dubbelop in ons ERP- of kassasysteem belandden. Maar samen hebben we een handig Excel-format ontwikkeld waarmee we nu bestellen. Ontzorging, dat is in deze tijd belangrijk omdat je ook met personeel en andere uitdagingen zit.”

Bestelsysteem en content

Natuurlijk zijn er ook enkele aandachtspunten. "In het verleden waren er enkele uitdagingen met betrekking tot bestellen," geeft Bas toe, "maar deze zijn nu opgelost. Daarnaast is er ruimte voor verbetering wat betreft content, zoals artikelbestanden, foto's en omschrijvingen. Daar laten veel leveranciers nog wat te wensen over, maar VanHuisz werkt hier duidelijk aan.”

Samenwerken en meedenken

Een goede relatie tussen winkelier en leverancier draait volgens Bas om samenwerken en met elkaar meedenken. Niet om simpelweg te winkel ‘vol te duwen’, zoals hij het zelf omschrijft. "Het contact met VanHuisz is laagdrempelig en wekt vertrouwen. Dit stelt ons in staat om een relatie op te bouwen en van elkaar te leren. We evalueren periodiek met Kiki en Mike van VanHuisz, en we gebruiken zelfs een deel van de winkel om samen te leren. Dat is toch hartstikke mooi."

"Ook moeten we het veelzijdige assortiment niet vergeten," voegt Bas toe. "In de loop der jaren is het assortiment van VanHuisz aanzienlijk gegroeid, wat betekent dat onze klanten een breed scala aan huishoudelijke producten tot hun beschikking hebben."

Al met al is onze samenwerking met Interchalet gebaseerd op samen groeien en van elkaar leren. Samen blijven we groeien en innoveren, en deze efficiënte samenwerking is daar een voorbeeld van. Want beiden hebben we uiteindelijk als doel: onze klanten de beste ervaring bieden!

Ook samenwerken? Neem contact op!
Vragen?
Neem contact op via Whatsapp 
035 - 820 0942
Folder